1. Enkelte har problemer med å motta registrerings e-post for å få bekreftet sitt medlemskap på ThailandNytt. Sjekk først og fremst at eposten fra ThailandNytt ikke er havnet i din spam/søppelpostkasse. Det kan også være at e-post tilbyderen din har sperret e-posten. Da kan du forsøke å hviteliste alle e-poster som kommer fra domenet *thailandnytt.com (les hos din e-post tilbyder om hvordan du gjør dette). Får du fremdeles ingen e-post, eller har du fremdeles ikke mulighet til å logge inn? Send en e-post til nettgrunder@gmail.com slik at vi får aktivere deg manuelt.

Pattaya..tja.

En tråd i 'Dagliglivet i Thailand' startet av KAARETHAI, 15 Jul 2014.

1. KAARETHAI

KAARETHAI Veteran

Antall likte mottatt:
    410
    Poeng:
    681
    Det er vel ingen tvil, jeg er nok i utgangspunktet en Pattaya fyr, jeg har levd i den byen 95% av min tid i Thailand i Pattaya.
    Etter ett halvt år i Ban Kruat besøkte jeg Pattaya igjen ca. en uke, jeg må innrømme at jeg så byen med nye øyne og andre briller, imponert joda at en så liten by kan romme så mange biler og trafikkaos, att russere har overtatt det meste av bybilde, at gatenavn nå står på russisk og Thai det samme på menyer i restaurantene, alt dette på så kort tid, eller kanskje jeg ikke har sett etter tidligere.
    Rart egentlig jeg liker ikke denne byen lengre, sjelen er borte, mulig fordi byen ikke har det samme å tilby meg lengre, kanskje det er meg det er noe feil med?

Noen andre som sitter med samme følelsen?

2.  
  3. Murmel

Murmel Avhengig

Antall likte mottatt:
    65
    Poeng:
    181
    Pattaya har blitt en by hvor man reiser inn for en kortere periode og reiser bort igjen. Ihvertfall har det blitt slik for meg forlengst!

4. Aladin

Aladin Medlem

Antall likte mottatt:
    1
    Poeng:
    6
    Hua Hin har blitt det samme. Trist da en by stor eller liten mister sjela si...Går for å ta en øl blir tilbydt alt annet dritt i pulver
    av andre falanger som ikke vil dra hjem..Dem sitter der å sprer dritt da tenker jeg 15 år tilbake før Burger King kom å vi måtte
    lete etter franske baguetter..HeHe tiden går å utviklingen kan vi ikke stoppe angrer ikke et sek på at jeg solgte å flyttet på landet..

5. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    49
    Poeng:
    181
    Det er ikke Pattaya som forundrer meg mest, men mange av utlendingene som velger å bo der. Man møter dem i barene og man slår av en prat. Noen ganger så forteller dem meg om sitt liv i Pattaya og jeg hører stort sett den samme historien hver gang. Et liv som for meg fortoner seg rimelig intetsigende og meningsløst. For jeg kan ikke med min beste vilje forstå at Pattaya med sin forurensning, biltrafikk/støy, stort sett høye priser, økende kriminalitet og et meget lavt nivå på servicenæringen (mener nå jeg), for ikke å snakke om taxisjåfører, vannskuter og motorsykkelutleiere og deres svindelmetoder kan være et sted å bo. Om denne byen har hatt en sjel så tror jeg at det må ha vært for meget lenge siden.

Når man sittter der i baren og småprater så blir det naturlig at vi også kommer inn på hvor jeg bor. Hvilket er i Maha Sarakham som bokstavelig ligger midt i Isaan. Og da hender det at hånlatteren sitter løst. Nå har jeg hørt den en del ganger før så jeg lar meg ikke "provosere" lengre for jeg vet at den kommer på grunn av stor uvitenhet. Nå er det ikke Isaan denne tråden handler om, men det forundrer meg stort at utlendinger i Pattaya, ihvertfall de jeg har møtt, har denne troen på at steder som Isaan bare er et jæ.... bondehøl. Hvordan kan dem tro noe sånt der dem sitter på "barkrakken" dag ut og dag inn uten å ha den minste interesse for hverken å lære seg thai eller noe om thailandsk kultur og tradisjon. Deres hverdag tror jeg stor sett består av å begynne dagen med frokost på "Viking Bar" og litt senere på dagen sette seg ned på stambaren. Og kanskje som en avsluttning på kvelden så tar dem med seg en av barens "servitriser" for en liten hyggestund. Jeg tror nok at det ikke er dem som burde sitte der å hånle.

kurre, TorA og KAARETHAI liker dette.
  6. LoYou

LoYou Nytt Medlem

Antall likte mottatt:
    0
    Poeng:
    1
    Isaan
    Frokost i Pattaya og nattmat i Isaan; blir ikke det litt sånn "lynvingen" - eller :happy:

fyi:
    har bare vært i Pattaya en gang (fant ikke lykke en reiste videre) ;)

:)

7. Bjørn

Bjørn Administrator Staff Member

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    Har opphold meg mye i Pattaya de årene jeg reist til Thailand, men de siste to årene har jeg hatt tilhold i Bangkok.(ca 6 turer pr år) Men nesten hver tur jeg har i Thailand så tar jeg meg en "helg" i Pattaya. For meg så blir det en slags feriefølelse når jeg drar dit, man merker en stor forskjell i fra dagliglivet i Bangkok. Ser selvsagt en del turister i der også, men forskjellen er att i Pattaya er det utrolig mange Thai/farang par over alt + alle de andre turistene selvsagt.

Kunne sikkert ha bodd i Pattaya som ungkar og spellemann, men som etablert med samboer/kone/familie hadde det kanskje vært litt slitsom å bo der.

kurre liker dette.
  8. kurre

kurre Nytt Medlem

Antall likte mottatt:
    0
    Poeng:
    1
    Må si meg veldig enig i det som blir sagt her.Har selv reist til Thailand siden jeg var 19 og da primært til Pattaya, Men som mange andre med Lignende fartstid har også jeg kommet til den konklusjon at er man single og er ute etter fart og spenning vil nok Pattaya også være ett yndet reisemål for mange også i fremtiden. Er nå blitt 47 og har vert lykkelig gift med min Thai frue i 6 år, og Pattaya er ikke like atraktivt lenger.Tar fremdeles turen innom , men med hus i Somdet og familie vil det nok i fremtiden bli lite besøk fremover i Pattaya. Thailand er så mye mer enn Pattaya.Min lange fartstid i Thailand har lært meg at når tiden er inne til å slå seg ned for godt vil det ikke bli på en turisplass men på landet hvor man kan ta del i den lokale og livsglede som Thaiene her oppe viser til trots for ikke alltid enkle levevilkår.

9. janet

janet Medlem

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    6
    ikke glem at,
    mange barkrakker er ganske høye, de gir godt utsyn/vidsyn

10. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    49
    Poeng:
    181
    Det stemmer sikkert det, men da må dem ta av seg skylappene først.

11. Einar.v

Einar.v Aktiv

Antall likte mottatt:
    5
    Poeng:
    31
    Dere som bor i Pattaya , her er to Restauranger som har svert god mat og er rimlige . Dei er The Chocolate Factory og The Sky Gallery
    Er det noen på forumet som har vert der ?? . Jeg har vert her flere ganger og tatt meg middag , men her går lite faranger . P1030229.jpg P1030231.jpg P1030232.jpg P1030234.jpg P1030235.jpg P1030237.jpg P1030239.jpg P1030241.jpg P1030246.jpg P1030247.jpg P1030248.jpg P1030249_redigerad-1.jpg P1030250.jpg P1030251.jpg P1030252.jpg P1030253.jpg P1030254.jpg P1030255.jpg P1030257.jpg P1030258.jpg

LoYou og Bjørn liker dette.
  12. janet

janet Medlem

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    6
    North Pattaya?

13. Einar.v

Einar.v Aktiv

Antall likte mottatt:
    5
    Poeng:
    31
    The Sky Gallery ligger mitt mellom Pattaya og Jomtien

14. janet

janet Medlem

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    6
    i nærheten av Veruna yacht club da?

anyway;

2-3 km syd for Jomtien, i NaJomtien ligger GlassHouse, kloss i sjøen,
    en meget hyggelig restaurant med meget god mat (og drikke),
    ikke så billig nei, men vel verdt et besøk.

15. Einar.v

Einar.v Aktiv

Antall likte mottatt:
    5
    Poeng:
    31
    P9190032.JPG
    Her er kart av Pattaya og The Sky Galleery

16. Einar.v

Einar.v Aktiv

Antall likte mottatt:
    5
    Poeng:
    31
    Når man er i Pattaya kan man ta seg fri en dag og reise til øyen Ko Si Chang En vidunderlig øy med mange fine badeplasser og
    du kan ta en rundtur på øyen med Tok Tok og mye mer for dagstur fra Pattaya eller overnaqtting på øyen . På øyens Restauranger
    får du billig sjømat som reker og krabbe . Reise dit frå Pattaya Hvit Bathbuss hver 5 minutt fremfor Politistasjonen Banglamung den
    reiser du med til endestasjonen i Sriracha , herfra tar du TOK TOK videre til Ferga som går til øyen Ko Si chang . se foto . P1110298.jpg 47017275.jpg 207-373-beach-koh-sichang-thailand-1.jpg 50991737.jpg 50991805.jpg 50991953.jpg 50992004.jpg 50992216.jpg 102547985.jpg IMG_0208-2-2.jpg IMG_2406.png IMG_2417.png P1110196.jpg P1110299.jpg

Del denne siden