1. Enkelte har problemer med å motta registrerings e-post for å få bekreftet sitt medlemskap på ThailandNytt. Sjekk først og fremst at eposten fra ThailandNytt ikke er havnet i din spam/søppelpostkasse. Det kan også være at e-post tilbyderen din har sperret e-posten. Da kan du forsøke å hviteliste alle e-poster som kommer fra domenet *thailandnytt.com (les hos din e-post tilbyder om hvordan du gjør dette). Får du fremdeles ingen e-post, eller har du fremdeles ikke mulighet til å logge inn? Send en e-post til nettgrunder@gmail.com slik at vi får aktivere deg manuelt.

Ny eier av forumet

En tråd i 'Nytt fra #ThailandNytt' startet av Bjørn, 21 Mar 2016.

1. Bjørn

Bjørn Administrator Staff Member

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    Jeg har i løpet av helgen tatt over forumet fra KAARETHAI og brukt en del tid på å bli kjent med adminbiten av forumet.

Jeg har jo vært med fra starten for snart tre år siden når Kåre startet opp ThailandNytt.com og kjenner forumet godt både fra inn og utsiden :) Det vil ikke skje store forandringer med layout på forumet, etterhvert vil jeg oppgradere det til en nyere versjon av samme forum-programvaren.

Det har vært lite aktivitet her inne det siste året og Kåre har ikke hatt tid til å følge det opp noe særlig. Og min egen aktivitet har også dalt tilsvarende, men jeg vil allikevel forsøke å blåse litt nytt liv i forumet igjen. Kåre er blitt nedgradert til moderator og vil fortsatt kunne være aktiv her om han har tid og anledning.
    Håper også att noen gamle medlemmer kan komme på banen igjen og bli aktive.

Jeg vet att sosiale media og spesielt Facebook har overtatt mye av det som før vanligvis ble diskutert på tradisjonelle diskusjonsfora. Men tror allikevel att enkelte nisjeforum kan ha livets rett.
    Fordelen med forum er jo søkbarhet, enklere navigasjon, lettere å finne frem gamle innlegg osv. På Facebook så forsvinner ting fort bakover i dragsuget, og søkefunksjonen er elendig. Man skal følge godt med der om man er medlem i en av de mange thaigruppene om man skal få med seg alt :D

Når det er sagt er jeg selv ganske aktiv på sosiale media og driver flere thairelaterte grupper og side + att jeg er med som admin/moderator på noen. Men skal forsøke å bruke de mulighetene jeg har på sosiale media å selge inn forumet der det kan passe seg.

Forumet er i utgangspunktet et sted der man kan diskutere det meste om Thailand og det som er thairelatert. Spesielt kjekt om man kan få i gang diskusjoner fra fastboende, nye reisebrev, husbyggertråder, ferskinger som har spørsmål om Thailand osv. Har heller ingen strenge forumregler og ønsker att det skal være litt takhøyde her inne.

Takk for oppmerksomheten!

Kom igjen folkens, gamle og nye medlemmer, finn frem tastaturet og skriv litt da vel :)

Jani, Steinar og arnet liker dette.
  2.  
  3. BIGGA_BEST

BIGGA_BEST Medlem

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    6
    Så da var ikke forumet nedlagt. Lykke til. Håper du lykkes.

arnet og Bjørn liker dette.
  4. Bjørn

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    Takk for det! Neida, det har ikke vært nedlagt, men det kunne fort blitt det om jeg ikke hadde kommet på banen nå ;)

arnet liker dette.
  5. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    49
    Poeng:
    181
    Nå synes jeg personlig at enkelte andre forum på nettet har en lei tendens til å bli moderert i "fillebiter". Mye på grunn av man bruker sin stilling som moderator som et redskap til å fremme sine meninger. Sletting, advarsler, trusler om utestengelse og utestengelse florerer over en lav sko uten at det egentlig finnes et grunnlag for det. Dette er heldigvis noe jeg aldri har opplevd på ThailandNytt og jeg håper at det fortsetter sånn. La forumet forbli et "fredelig" lite hjørne av nett-verdenen hvor man kan logge av med et stort smil og kanskje med et ønske om å logge på igjen ved et senere anledning.

oladunk liker dette.
  6. samesame

samesame Medlem

Antall likte mottatt:
    6
    Poeng:
    6
    Lykke til :)

Bjørn liker dette.
  7. oladunk

oladunk Aktiv

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    31
    ja , jeg har hver medlem på kaare forumet fra baren i pattaya i lang tid den gang Kaare drev den , der var det takhøyde inntil nye eier overtok etter det har det blitt laget nye regler og et mye strengere forum, der enkelte har hatt frie tøyler fordi de er modd eller venn med en forum bruker de liker og kan angripe og spamme ned folk de ikke liker eller passer dem og sletter deg uansett hva du kommer med godt støttet opp av sjefen sjøl . , forumet skulle nå bestå mere som et Thailand leksikon der negative tråder om Thailand ikke var ønsket, jeg avsluttet medlemskapet og ser at det er nå mange som er forsvunnet eller ikke er aktive lengere og et fåtall av de gamle er igjen som nærmest er fredet så aktiviteten er fallene og så sant som ISSAN uttrykker det i innlegget over. ...

8. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    49
    Poeng:
    181
    Jeg kan ikke se at det er noen konkurranse fra steder som FB. Jeg har prøvd å skrive innlegg der men for meg så virker det hele som en "jungel". Veldig uoversiktlig og alt skjer i et hel... tempo. Da er steder som ThailandNytt mye bedre for oss "gamle" som liker at livet beveger seg i et litt mer behagelig tempo. Og det burde være tillatt å starte tråder som omhandler de litt mer negative sidene ved Thailand. Alle disse "lykketrådene" om husbygging og blir man fort lei. Og noen "skriker høyt" om sine forretnings-eventyr, men når det går dårlig så hører man ikke et "pip". At mange utlendinger aldri skulle ha vært i Thailand forde dem stort sett er noen "vandrende minbanker" er det veldig få som skriver om. Og når noen tør å skrive om det så får vedkommende stort sett "huden full" av kjeft. Jeg synes at ThailandNytt burde være et sted hvor ALLE sider av det thailandske samfunnet får lov til å komme frem. Både de positive og de negative.

arnet liker dette.
  9. oladunk

oladunk Aktiv

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    31
    Helt rett ISaan og jeg tror den nye forum eier for dette forumet har fornuftige løsninger og takhøyde så lenge vi tar ballen og ikke mannen så kan forumet ha en liv .
    selvsagt er det begge sider i Thailand gode og dårlige og jeg tenker da om en er oppe i bushen og ikke i turist områdene der er det andre regler som rår og som ofte er det vi hører mest om .
    ja mange skulle ikke ha hvert i Thailand det en ser på Norske nyheter at flere reiser ned der og trenger hjelp for de er for syke i hodet til oppholde seg der nede,
    og selvsagt er det som kommer frem i nyheten i beste sende tid som igjen ødelegger Thailand som et reisemål med og dra frem slike tv innslag
    jo norske ATM bokser har en også hørt om og alle de røver historiene men nok om det. .. det har dukket opp mange nye nett sider om Thailand , noen har stått stille i lang tid andre er mere bevegelse i. FB er mere short time beskjeder de forsvinner like fort som de kommer om en ikke sitter 24/7/ 365 dager og følger med .

10. Bjørn

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    Jeg vil påstå att det er stor konkurranse fra Facebook, der er det jo uhorvelig mange thairelaterte grupper og sider. Og aktiviteten på tradisjonelle diskusjonsforum har gått ned. Ferske Thailands-interesserte i dag, de registrer seg ikke på forum om det er noe de lurer på. Det er mye kjappere å slenge innom et sted på Facebook å spørre...Men som du sier, tempoet er stort og spørsmål og svar forsvinner fort bakover i systemet og det er vanskelig å finne igjen. Med mindre man lagrer link til den aktuelle diskusjonen.

Tradisjonelle diskusjonsforum som dette har sine styrker i navigasjon, lettere å søke opp gamle tråder, det er søkbart på feks de store søkemotorene som Google. Mye lettere å holde oversikten på diskusjoner her inne kontra FB ;)

11. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    49
    Poeng:
    181
    Da hadde det kanskje vært en god ide i å utvikle de delene av forumet som er bedre enn FB.

12. Hans Petter Iversen

Hans Petter Iversen Nytt Medlem

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    1
    Jeg var veldig aktiv her for en stund siden men av forskjellige grunner så flyttet jeg over til andre plattformer. Min gamle trår PROSJEKT SKOLEKORPS var noe jeg brukte mye tid på. Historien om dette korpset fortsatte på bloggen min. Men siden det er mitt i songkran nå og det er litt plikter på gang blir det mer skriving seinere

Bjørn liker dette.
  13. janet

janet Medlem

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    6

Ad det du skriver om forum og livets rett.
    Forum som dette krever en viss kjøttgekt om det skal bli greie på det.
    Det er for få brukere og for mange Thai relaterte fora.

thailandnytt.com
    asiaf0rum.?
    asianet.?
    kaares bar i pattaya . ?
    cheesbar i hua hin (tror jeg er lagt ned)

om eierne av disse kunne komme sammen og stable en felles plattform på beina
    så kanskje man kunne få i 1 Thai orientert forum som funker

Bjørn liker dette.
  14. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    49
    Poeng:
    181
    For at et forum skal kunne fungere så må det inneholde stoff som fenger. Og det må bli akseptert at det kan finnes forskjellige syn på livet i Thailand. Noe Asiaforum er et godt bevis på det motsatte. For dette er et forum hvor en liten gruppe av medlemmer med et forvridd syn på virkeligheten i Thailand og dette med moderatorene støtte har fått forumet i kne. Dette er et forum med over 10 000 medlemmer, men det blir knapt skrevet et innlegg. Forumet er rett og slett moderert «i hjel».

Nå har noen av de samme moderatorene startet et nytt forum Asianet fordi Asiaforum er i kne hvor den samme modereringen sannsynligvis vil fortsette. Noe som gjør forumet like uinteressant som Asiaforum.

Så det finnes et marked for forum omkring Thailand på nettet. Det må bare driftes litt mer seriøst enn nevnte fora.

15. janet

janet Medlem

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    6
    Og så glemte jeg å nevne Thaiportalen, heller dødt det - selvom de kaller seg Norges største.

Ja, innhold som fenger er temmelig sentralt.

Men noe kjøttvekt må man også ha. Kritisk masse er viktig.

Hvis dette er et forum som ikke er moderert ihjel så er det bra, men det skjer jo ikke stort her da.

Det skal litt til å konkurere med facebook/twitter/instagram etc i dag.
    Jeg vil også tro at det kan være et marked for nisjeforum som dette,
    men å ha;
    cheers - kåres - thailandnytt-asiaforum-asianet-thaiportalen (er det fler?) gjør det ikke enklere å få ting opp og gå.

Del denne siden