1. Enkelte har problemer med å motta registrerings e-post for å få bekreftet sitt medlemskap på ThailandNytt. Sjekk først og fremst at eposten fra ThailandNytt ikke er havnet i din spam/søppelpostkasse. Det kan også være at e-post tilbyderen din har sperret e-posten. Da kan du forsøke å hviteliste alle e-poster som kommer fra domenet *thailandnytt.com (les hos din e-post tilbyder om hvordan du gjør dette). Får du fremdeles ingen e-post, eller har du fremdeles ikke mulighet til å logge inn? Send en e-post til nettgrunder@gmail.com slik at vi får aktivere deg manuelt.

Norske menn smittes med hiv i Thailand

En tråd i 'Helse' startet av Nissefar, 6 Apr 2017.

1. Nissefar

Nissefar Nytt Medlem

Antall likte mottatt:
    0
    Poeng:
    1
    Leste dette på P4 at mange norske menn blir smitta med hiv i Thailand. (får ikke lov til linke, siden jeg ikke har hatt nok innlegg her inne fra før) Google: "Advarer mot hivsmitte i Thailand"

Jeg freak litt ut når jeg leste det. Og tror jeg skal gå å teste meg. Googlet etter hivtest og fant et sted som Aksept som tilbyr hurtigtest som er anonym og man får svaret med en gang. (google "Hurtigtest for hiv på Aksept" så finner man det. )

Noen som har tatt en slik test før? Er det greit liksom?

2.  
  3. Bjørn

Bjørn Administrator Staff Member

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    Har aldri prøvd noe slikt selv, men om du mener du er i risikosonen så er det jo bare å hive seg rundt å ta en test vel? Bedre det enn å gå rundt å gruble....

4. Jhemming

Jhemming Medlem

Antall likte mottatt:
    7
    Poeng:
    6
    Har tatt HIV test mange ganger, når jeg var sjømann tok jeg testen samtidig med legeattesten.
    Det er ingenting å være redd for, kun en blodprøve og du må signere på at du avgir testen frivillig mener jeg å huske.
    Har man mer enn en sexpartner når man er i Thailand så eller hvis man ikke kjenner sin sexpartner fra før så bør man teste seg av respekt for mennesker man omgåes.

Bjørn liker dette.
  5. Laokao

Laokao Avhengig

Antall likte mottatt:
    30
    Poeng:
    181
    Aldri hatt behov for noen test, men husk bare på at det kan ta over 6mnd. før man kan påvise HIV etter smitte, så bli monk og test deg 6 mnd. etter siste smittefare. Drekka mye i mellomtida, så blir ikke museløsta så stor ;)

Del denne siden