Hvilken hjelm har du?

En tråd i 'Bil & Motorsykkel m.m' startet av Bjørn, 26 Mar 2016.

1. Bjørn

Bjørn Administrator Staff Member

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    Om du kjører mc i Thailand, hva slags hjelm bruker du?

Den hjelmen som utleieren tilbyr deg, eller har du med egen hjelm? Om du eier eller disponerer mc i Thailand, bruker du hjelmen som fulgte med da sykkelen var ny, eller har du kjøpt deg en ny?

Jeg har leid mc mange ganger på tidligere turer i Thailand og kjøpte meg relativt tidlig en typisk "pottehjelm" selvfølgelig ikke noe særlig sikker. Men trivdes bedre i den eller i en svett utleiehjelm ;)

Senere etter fikk egen tohjuling i heimen så var noe av det første jeg gjorde å skaffe meg en skikkelig hjelm. Potta fra leiedagene måtte pensjoneres :D
    Jeg prøvde litt forskjellig type hjelmer, men gikk for et kompromiss og valgte en halvhjelm med visir.

Holder til i Bangkok og kjører nesten daglig her, og med den trafikken som er her med mye start og stopp så blir det fort mye svetting med helhjelm.

Jeg kjøpte dog ikke en dyr merkehjelm ala Shoei eller noe lignende, men gikk for den Thailandske produsenten Real Helmets som har et greit utvalg av brukbare hjelmer.
    Min comfort edition koster ca 2000 THB, noe som er relativt rimelig. Kan ganske lett ta ut innerforet og kinnputene for å vaske de. Og det trengs i ny og ne :)

2016-03-20 07.17.00.jpg 2016-03-20 07.17.08.jpg 2016-03-20 07.17.16.jpg 2016-03-20 07.19.17.jpg 2016-03-20 07.17.57.jpg

2.  

Del denne siden