Dekker til bilen!

En tråd i 'Bil & Motorsykkel m.m' startet av Murmel, 21 Jun 2015.

1. Murmel

Murmel Avhengig

Antall likte mottatt:
    65
    Poeng:
    181
    I går sa jeg takk og farvel til de gamle dekkene på bilen min her i Thailand. De hadde sittet på i over 93 000 km fordelt på drøye 4 år, noe som jeg synes er ganske imponerende.

Planen var jo at jeg skulle kikke litt rundt omkring for å se om det var noe forskjell på prisene osv på forskjellige steder her oppe i Isaan - men til slutt så ble det første og beste sted - mye på grunn av latskap - her i Nang Rong, Buriram.

4 nye dekker av merket Bridgestone ble montert (jada jeg hadde sput om prisene først) og regningen på 12 800 baht skulle betales. På forhånd ble det sagt at dette var med montering og alt som skulle til. Å joda dekkene (de nye) ble avbalansert - bilen ble testkjørt - spissingen kontrollert med måleinstrumenter og justert før bilen igjen ble prøvekjørt og til slutt beskjeden om at bilen var klar.

Så kom jo det som var litt overraskende, men det gjenstår å se om dette holder fremover da.

1. Madammen på firmaet der hadde slått ned prisen 100 baht pr dekk - hyggelig alltid med litt rabatt. (Jeg hadde prøvd på forhånd og prue prisen ned 200 baht pr dekk men ble bare avvist på det forsøket).
    2. Det var noen flere smådetaljer på regningen som pålød 50 og 100 baht - som også var 100 % rabattert.
    3. Siden jeg kjøpte 4 nye dekker av de så var det inkludert i prisen og bytte om på dekke hver 10 000 km - her må jeg si at jeg ble overrasket - men som nevnt det gjenstår å se om dette er tilfelle og fungerer.

Bilen ble bra den og skal på langtur nedover mot Badebyen i dag!

Bjørn liker dette.
  2.  

Del denne siden