1. Enkelte har problemer med å motta registrerings e-post for å få bekreftet sitt medlemskap på ThailandNytt. Sjekk først og fremst at eposten fra ThailandNytt ikke er havnet i din spam/søppelpostkasse. Det kan også være at e-post tilbyderen din har sperret e-posten. Da kan du forsøke å hviteliste alle e-poster som kommer fra domenet *thailandnytt.com (les hos din e-post tilbyder om hvordan du gjør dette). Får du fremdeles ingen e-post, eller har du fremdeles ikke mulighet til å logge inn? Send en e-post til nettgrunder@gmail.com slik at vi får aktivere deg manuelt.

Da jeg var på vei i dag så jeg pluteselig.....

En tråd i 'Ferie, fritid og reise' startet av Hans Petter Iversen, 15 Feb 2015.

1. Er du ute på tur og oppdager ett fint sted eller atraksjon du vil dele med andre forumbrukere. Legg ut bilder og fortell om stedet i denne tråden.

I Dan Khun Thot Nakhon Ratchasima ligger det ett stort tempel med mye fint å se. Jeg var der første gang i 2012 og da var den nye delen under bygging.
    Dette er nå ferdig og har blitt ett utrolig vakkert og fasinerende bygg.
    forum529.jpg
    Her ett bilde fra 2012, da det var under bygging.
    furm_0046.jpg
    Dette er fra januar 2015 og det er ferdig forum_0042.jpg
    Fra en annen vinkel.
    forum_0054.jpg
    Hele byggverket er fylt med statuer som har en utrolig detaljrikhet. forum_0074.jpg
    I kjelleren på bygget er det ett flott lyspill som hele tiden skifter foru_0087.jpg
    Dette er utsikten fra toppen av byggverket.
    Er du i Chaiapum traktene så er dette noe du bør sette av noen timer på å se.

2.  
  3. Under ett av mine besøk i Thepsathit District kom vi over en lokal kaktus farm. Er man på tur kan det lønne seg å kjøre småveier og bruke øynene. Vi stoppet og spurte om vi kunne komme og kikke samt ta bilder. At det kom Farang hit var nok ikke helt vanlig så her var det bare å se seg rundt og ta bilder.
    Det var kaktus overalt og i alle størrelser, det vokste både inne og ute.
    kka_0004.jpg
    Her er noen av de som vokste utendørs. Noe av det jeg trodde var ett tre, var faktisk kaktus ka_0003.jpg
    Fra ett av drivhusene
    kakt0026.jpg
    Ja kaktus kan være vakkert
    kkat_0021.jpg
    Thepsathit District har også mye annet å by på. Bla en stor vindmøllepark, fjellet Pa Hin Ngam nasjonalpark som er berømt for sine blomster og fantastiske lava formasjoner.
    Kan anbefale en tur hit

Del denne siden