Bilkjøring i Thailand

En tråd i 'Bil & Motorsykkel m.m' startet av Laokao, 3 Aug 2013.

1. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    50
    Poeng:
    181
    Og jeg som trodde at vi alle var kapitalister som ga f..... i hva ting kostet. :D

2. KAARETHAI

KAARETHAI Veteran

Antall likte mottatt:
    410
    Poeng:
    681
    Ting tar tid sies det, nå er det ca. 4 uker siden bilen kom til verkstedet jeg var der i dag for å se om den var klar som lovet, en smilende dame fortalte at papirene fra forsikringsselskapet med godkjennelse av reparasjonen kom dem i hende i dag så over helgen skal de bestille delene, det tok vist ca to uker før de fikk dem, når bilen er ferdig reparert var hun ikke sikker på.:banghead:

3. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    50
    Poeng:
    181
    Jeg kan trøste deg med at når jeg hadde min ulykke så tok det 2 1/2 måned. Og dette var på forsikringselskapets EGET verksted. Det er ikke "land of the smile", men "land of the time". He-he.

KAARETHAI liker dette.
  4. KAARETHAI

KAARETHAI Veteran

Antall likte mottatt:
    410
    Poeng:
    681
    Var på verkstedet nå, bilen sto slik den sto for 6 uker siden ingen deler var bestilt, estimert ferdig en eller to uker ut i Januar 2014.
    Tre kontordamer forsvant ut mens den ansvarlige satt å gråt, kan ikke huske sist jeg var så forbannet.
    Kontakter forsikringsselskapet for å få godkjent annet verksted, har snakket med ett som lover ferdig på 14 dager.

5. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    50
    Poeng:
    181

Tror du virkelig at bilen din er ferdig om 14 dager? Jeg er helt sikker på at "5 sek" etter at du gikk ut døra så var hele saken glemt. Og når du kommer tilbake etter 14 dager så står bilen din der like "vraket". TIT som dem sier. Men hadde jeg vært deg så hadde jeg kommet til verkstedet HVER ENESTE DAG fremover og mast. Og da tror jeg at bilen din blir reparert bare for å bli kvitt deg og maset ditt.

6. KAARETHAI

KAARETHAI Veteran

Antall likte mottatt:
    410
    Poeng:
    681
    Nei jeg tror langtifra at bilen er ferdig på 14 dager, men det ligger nærmere så jeg lett kan følge med.

7. mfosh

mfosh Nytt Medlem

Antall likte mottatt:
    0
    Poeng:
    1
    Dekker forsikringen leiebil ? eller må du leie ?

8. KAARETHAI

KAARETHAI Veteran

Antall likte mottatt:
    410
    Poeng:
    681
    :banghead: Neida den dekker ikke.

9. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    50
    Poeng:
    181
    Etter alle mine år i Thailand så blir jeg like forundret hver gang en nordmann kommer med en uttalelse vedrørende Thailand som indikerer at vedkommende tror at alt fungerer som hjemme i gamlelandet.

10. Zerexian

Zerexian Medlem

Antall likte mottatt:
    2
    Poeng:
    6
    Har nå kjørt bil noen dager nå, litt utfor sentrum bangkok. Synes det er helt greit, vanskelige er å huske vegen.. Synes alle gtene ser helt like ut.. Mye trafikk til tider...

11. mfosh

mfosh Nytt Medlem

Antall likte mottatt:
    0
    Poeng:
    1
    Og Isaan du kan lese Thai ? og du har fått forsikringen din på Engelsk og lest den ? Eller din kone har fortell deg alt som står der ? Derfor spør jeg om sånn, å jeg har kjørt bil i Thailand i 10 år nå .Å ikke hvert borte i noe til nå. Her er ikke alle svar like , du får som regel forskjellig svar vis du spør ?

12. Isaan

Isaan Avhengig

Antall likte mottatt:
    50
    Poeng:
    181
    Nå har det seg sånn at jeg ikke helt stoler på noen thai kvinne. Mine fakta skaffer jeg fra annet hold. Men nå skal det også sies at jeg ikke har noen kone, hverken thai eller norsk.

Og så har det seg sånn også at mine forsikringspapirer er på thai. Hva som står der måtte gudene vite. He-he. Men min lokale forsikringsagent forklarte for meg hva jeg ville vite og det virker som om han fortalte meg sanheten. For når jeg hadde min lille ulykke så gikk allt som "på skinner". Jeg satt ikke igjen med noen "feit regning". Og for å være på den sikkre siden så er det KUN JEG som bruker bilen min.

13. KAARETHAI

KAARETHAI Veteran

Antall likte mottatt:
    410
    Poeng:
    681
    Da ble bilen endelig ferdig etter "bare" to måneder på verkstedet, herlig å kjøre en bil som drar litt igjen.

Jeg ba dem skippe denne kufangeren men når det var forsikringsselskapet som betalte plukket de nok på alt de kunne fakturere, greit nok den ble bra synes jeg.

2013-11-29 11.35.17_resize.jpg

Murmel og Hans Petter Iversen liker dette.
  14. Bjørn

Bjørn Administrator Staff Member

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    Det var jaggu på tide! Ser ut som det er lite luft i forhjulet ditt ;)

15. synonimiast96

synonimiast96 Nytt Medlem

Antall likte mottatt:
    1
    Poeng:
    1
    Jeg har kjort noen år i Thailand og div antall km. Men nå har jeg kjopt meg et HD VIDEO KAMERA for montering med en sugekopp til å feste i frontruta. Bruker det hver dag når jeg kjorer. Kamera koster 1200 bath ,minnekortet som jeg kjopte til kamera er på 16 GB det varer i ca 3 timer. Det er min tileggs forsikring i Thailand.

16. KAARETHAI

KAARETHAI Veteran

Antall likte mottatt:
    410
    Poeng:
    681
    Har også tenkt på en sådan, så en trådløs modell som var intrigert i speilet men har ikke sett den her nede enda.

17. kjøpte også ett sånt kamera,før jeg kjørte til Bangkok alene før jul. Kjøpt på grensemarked ved Cambodia 850 bath,minnekort hadde jeg fra før. Virker fortsatt
    :)

18. Murmel

Murmel Avhengig

Antall likte mottatt:
    65
    Poeng:
    181
    Finnes det noen linker som beskriver noen av disse kameraene?

19. På lørdag 24/5 kjørte jeg Ban Kruat - Pataya tur retur, en strekning på rundt 70 mil. Var spent på hvordan dette skulle gå pga militærkuppet.
    Det var mange sjekkpunkter langs veien alle bemannet av militære, også en del politibokser var nå bemannet av militære. På hele turen så jeg faktisk ikke en eneste politikontroll. Ved samtlige sjekkpunkter sto det en soldat noen meter før og gjorde tegn til at alle vinduer skulle rulles ned, så var det bare å kjøre gjennom i gangfart og i alle bortsett fra en ble vi vinket videre. Den eneste gangen vi ikke ble vinket videre var den siste sjekkposten vi kjørte gjennom, det var på veien tilbake fra Pataya og klokken var rundt 1800, her ble vi stoppet med spørsmål om hvor vi kom fra og hvor vi skulle (de vanlige spørsmålene). Jeg tror grunnen var at de ville sjekke at Farangen viste om portforbudet og ikke hadde lagt opp til for lang dagsetappe.
    Det jeg vil fram til med dette innlegget er at også trafikken går som normalt og at det ikke er noe problem å bevege seg rundt omkring

Bjørn liker dette.

Del denne siden