1. Enkelte har problemer med å motta registrerings e-post for å få bekreftet sitt medlemskap på ThailandNytt. Sjekk først og fremst at eposten fra ThailandNytt ikke er havnet i din spam/søppelpostkasse. Det kan også være at e-post tilbyderen din har sperret e-posten. Da kan du forsøke å hviteliste alle e-poster som kommer fra domenet *thailandnytt.com (les hos din e-post tilbyder om hvordan du gjør dette). Får du fremdeles ingen e-post, eller har du fremdeles ikke mulighet til å logge inn? Send en e-post til nettgrunder@gmail.com slik at vi får aktivere deg manuelt.

Apper for Thailand

En tråd i 'Internett, data og elektronikk' startet av Bjørn, 1 Nov 2014.

1. Bjørn

Bjørn Administrator Staff Member

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    Tenkte jeg kunne starte en tråd om nyttige apper.

I en annen tråd i dag ble det nevnt språklig forvirring, og i den forbindelse vil jeg anbefale appen Thai Dict for Android https://play.google.com/store/apps/details?id=com.thana.info.thaidict&hl=no

Den har jeg brukt lenge og fungerer meget bra. Engelsk-Thai-Engelsk. Den oversetter bare ord og uttrykk og ikke hele setninger, men man kommer langt med det ;) Den kan brukes offline, en trenger ikke være tilkoblet nett. Er du online så kan du få frem flere forslag og beskrivelser på oversettelser.

Om den finnes til epleprodukter vet jeg ikke da jeg kun bruker Android enheter.

Murmel liker dette.
  2.  
  3. arnet

arnet Aktiv

Antall likte mottatt:
    17
    Poeng:
    31
    Spoken thai er også en enkel og grei app. Finner den på samme plass som ovenfor og er gratis.

4. Bjørn

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    Nokia var veldig gode på kart og navigering for noen år siden, nå har de lansert en ny tjeneste som virker lovende. http://here.com/

Har såvidt testet appen her i Thailand og det virker å være et fullblods navigasjonsprogram. Og det er gratis kart for hele verden som kan lastes ned, så man er ikke avhengig av å bruke mobilnett. Bruker man mobilnett kan man få live oppdateringer ang trafikk og få opp alternative ruter.

Så dere som kjører en del i Thailand kan jo gjerne sjekke ut denne appen ;)

5. Bjørn

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
  6. Bjørn

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
  7. Bjørn

Antall likte mottatt:
    55
    Poeng:
    181
    arnet liker dette.
  8. Jhemming

Jhemming Medlem

Antall likte mottatt:
    7
    Poeng:
    6
    Litt om å handle på Lazada.
    De har noe som heter "Cash on Delivery" for mange varer, dvs at du ikke trenger kreditt kort eller Paypal for å handle der. En betaler når en mottar varene
    enten med bud eller i Posten.
    Noen varer kan ikke handles på "Cash on delivery", det er også noen varer varer som er billigere om de handles med kredittkort enn "Cash on Delivery".

arnet og Bjørn liker dette.

Del denne siden